Malaz
Cena míru

FAQ

 

Kdy mám přijet a co mě čeká na louce?

 

Hráči na místo dojedou ve středu přes den, nejpozději však v pozdních odpoledních hodinách. Postaví si spaní a ležení, oblečou se do kostýmů a projdou registračkou. Protože jsme realisté, neočekáváme, že hra začne před setměním. 

 

Hra bude probíhat od středy v noci do sobotního odpoledne/večera nepřetržitě, i přes noc.
Neděle je určená pro úklid, balení atp.

Připravená pro vás bude latrína, voda a předherní zázemí hospody, ať nesedíte na suchu. Herní otevření hospody vás ovšem teprve čeká. 

Na místě bude hned několik fotografů, kteří udělají vše lidské i nelidské pro to, abyste měli ty nejkrásnější atmosférické fotky. Nejen proto bychom vás chtěli poprosit, abyste všechno měli co nejvíc přizpůsobené hře. Žádné petky, žádné plechovky od redbulu a piva. Jestli už bez své plastové flaštičky nemůžete vydržet, obalte si ji kusem hadru tak, aby nic nečouhalo.

 

Stany áčka, případně něco podobného historického. Gotičáky a větší budou zrekvírovány jako velitelské stany (prostě je nevozte). 

Moderní iglůčka jsou fuj a budou pouze na jednom vyhrazeném místě a ohrazená geoškou, aby nebyly vidět na fotkách. Zkuste si prostě sehnat něco jiného nerušivého.


Zbytek se dočtete v pravidlech ZDE.

 

Hospoda je za vaše vlastní peníze, vede ji Caesar a Kolouch. Většinou řeší platbu po akci na účet pomocí QR kódu. Ano, bude dobré pivo, limo, nějaké ty pochutiny a mnohé jiné alkoholy.


 

Za co můžu jet?
 

  • Armáda / Voják / Těžká pěchota
  • Armáda / Voják / Střední pěchota
  • Armáda / Voják / Lehká pěchota
  • Armáda / Voják / Mariňák
  • Armáda / Voják / Sapér
  • Armáda / Felčar
  • Armáda / Mág (oddílový mág, popřípadě plecník)
  • Trén / Malíř (po domluvě s orgem)
  • Trén / Historik (po domluvě s orgem)
  • Trén / Zásobování (po domluvě s orgem)
  • Trén / Polní nemocnice (po domluvě s orgem)
  • Kádr
  • Stopař (místní domorodci, max 7 lidí)
  • Civilista (cech šiček a pradlen, řemeslník, obchodník - po domluvě s orgem)


Jako voják, felčar a mág jste členem malazské armády, a ti všichni prošli stejným základním armádním výcvikem. 

Do armády je třeba se hlásit do již existujícího oddílu. Bylo by vhodné, abyste se předem domluvili se svým budoucím seržantem. Oddíl má max. 10 lidí. Kontakt na seržanta vydáme na požádání.


Také upozorňujeme, že pokud jste chodbový mág, potřebujete si vyrobit nebo od někoho sehnat velmi specifickou věc/krabičku, která vám umožní signalizovat, že děláte magii. Tato věc umí přehrávat mp3 (dodají nebo minimálně schválí orgové) při např. otevření chodby a rozsvítí světlo. Obojí trvá, dokud je chodba otevřená/magie čerpána. Pokud mág ovládá více chodeb, musí umět vydávat zároveň více zvuků a rozsvítit více světel (každá chodba jiný zvuk a jiná barva). 

Nemusíte mít nutně tu verzi krabičky, kterou uvádíme na stránkách, ale musí mít stejnou funkci. Taktéž musí být součástí kostýmu (může vypadat jako nátepník, váček, hůl…). 

Torque nám tuto věc/krabičku laskavě navrhl a jen náklady na materiál jsou cca 500kč. Návod na krabičku včetně toho, kde koupit jednotlivé díly ZDE. (Je tam mikropájení a 3D tisk).

 

Ano, opravdu chceme, abyste při kouzlení svítili jak maják a vydávali zvuk tak, že na sebe přilákáte všechno, co je citlivé na magii. Nemůže to být jen slabý zvuk a bludička.

 

Co se týče národů a ras na malazském světě, prostudujte si sekci Svět.
Na LARPu aktuálně není důvod, aby byl hráč cokoli jiného, než člověk. Pokud nesouhlasíte, zkuste nás přesvědčit.

 

Ještě poznámka k Paličům mostů. Hráč nemůže jet za Paliče mostů. I když by se to všem moc líbilo, tak vzhledem k dalším událostem v knihách prostě velké orgské NE.

 

Kostým?


Erikson ve svých knihách stylizuje Malaz do římské říše, ale my na replikách římských lamelových zbrojí a chocholech na přilbách rozhodně netrváme.

Ale jste armáda, takže byste měli mít něco, podle čeho se aspoň poznáte.
Kdokoli z Malazské armády má na sobě něco tmavé vínové (bordó) barvy. V ideálním případě tuniku/halenu, ale táhnete tím peklem už dlouho, takže se občas původní krásná tunika smrsksla na šerpu až šátek.

Pro vaše pohodlí jsme našli obchod, kde se dá koupit metr šíře 240cm v přesně v té správné barvě za 119kč/bm anebo 88kč/bm při objednání 30m role.
Je to tenounká bavlna, fotka z obchodu je strašná (ne, není to růžová, nebojte - byla provedena kontrola). Ta nit, co k tomu nabízejí je lepší fotka, tak ta barva opravdu vypadá.
https://www.bavlnenysvet.cz/metraz-platno-vinove-s.240cm?search=v29

 

Pokud máte svou oblíbenou halenu a chcete ji obarvit, dá se použít i koncentrovaná barva z DM drogerie Iberia, barva vínová.
 

Zbytek kostýmu bude záležet na tom, co váš voják dělá. Přečtěte si dokument Malazská armáda, kde jsme se pokusili vyčerpávajícím způsobem dát dohromady, co to ta armáda je a kdo v ní je.

I přesto jsme dali dohromady malý inspiromat
.
 

Hodnosti: 

Jako součást registračky před hrou dostanete značení své hodnosti, které si připevníte na kostým na levou paži. Takže počítejte s tím, že si budete na tu ruku něco přivazovat nebo přišívat. Taktéž, pokud budete povýšeni nebo degradováni v poli, budete se muset postarat o aktualizaci vlastních “výložek”. Jehlu a nit s sebou.


 

Jaký styl hry mě čeká?
 

Nebude to puťák. Kdo zná okolí louky, nedojdete do Častotic, ani vás nechceme honit ve velkých kruzích, ale hodně času strávíte mimo louku. Doporučujeme si s sebou nosit nerušivě vyhlížející feldflašku vody, pokud bude vedro, ale tam, kde budou kempit CP bude i barel nebo aspoň kanystr s vodou, abyste si mohli doplnit.

Na louce bude vaše tábořiště, takže si ani spaní atd nebudete muset nosit na zádech.


Jídlo a proviant: Jídlo na hře je herní. Zbavené originálních nehezkých obalů, zabalené do pěkných "dobových" obalů, odevzdáte při registračce (ať už za kompletní oddíl (10 lidí), nebo za jednotlivce).
Jídlo musí být trvanlivé, skladovatelné bez lednice, odolné proti povětrnostním vlivům a hrabošům (nemáme k dispozici lednice, max několik dřevěných beden).

Jídlo by mělo být rozděleno dle herních dnů do pytlů (pytel na čtvrtek, pytel na pátek, pytel na sobotu). Na středeční večeři proviant vybírat nebudeme, ale připravte se, že večer je herní. 
Pytle by měly být idelálně označené, ať má zásobovací důstojník šanci poznat, komu co vracet a kdy. 
Letos nepředepisujeme co musíte přivézt. Cena jídla není zahrnuta v poplatku za larp, můžete si přivézt a sníst doslova cokoli, jen bychom chtěli, aby to vypadalo “hezky” a hodilo se to do hry.
Co se týče ohnišť a kopání lednic na louce, viz obecná pravidla.

 

Je to družinovka nebo jedu sám za sebe? 

 

Jako hráč - můžete přijet jako součást větší skupiny, ale i jako jednotlivec bez návaznosti na další postavy či hráče. Většinou ale hráči jezdí ve skupinkách dva a více. Počítáme celkem s tím, že hráči co přijedou jako skupinka, budou mít napsané životopisy tak, aby byli ve stejném oddílu, a nemáme s tím problém. 

 

Jako postava - jste na místě sami za sebe. Jste sice součástí většího celku ale rozhodujete se sami za sebe a není nikde řečeno, že vaše postava nesmí používat mozek. Vojáci malazské armády jsou naopak vedeni k tomu, aby ho používali, pokud chtějí přežít. A dále mohou přijít mise, kdy půjde jen několik hráčů z různých oddílů, nebo třeba jen jeden a občas se stávají věci, se kterými se jeden nechce moc chlubit...


 

Registračka:

 

Napřed si na stránkách zaregistrujete svůj profil jako hráč, vyplníte nacionále a zdravotní omezení a odkliknete GDPR.
Poté vám přijdou e-mailem přístupové údaje (s vygenerovaným heslem, které si samozřejmě můžete pak změnit), přihlásíte se na stránky už jako hráč pod svým profilem a zaregistrujete se na letošní ročník v odkazu registrace.  
Pak se vygeneruje prázdná postava, které musíte do 14 dní napsat životopis a poslat ho ke schválení. Životopis není záležitost pouze jednoho odstavce, tak to nenechávejte na poslední chvíli. Raději se na něj podívejte hned, ať máte představu o tom, kolik vám to zabere času (nebojte, půjde uložit i rozpracovaný životopis). Pokud ho do 14 dní nevyplníte a neodešlete, vaše registrace se smaže a uvolníte místo někomu jinému.

Nemusíte vymýšlet své herní jméno, stejně vás pojmenuje vrchní seržant Braven Zub, ale můžete mu navrhnout, jak byste chtěli, aby vám v armádě říkali.

Takže ještě jednou, od vytvoření nové postavy máte zabookované místo a to vám 14 dní držíme. Odkliknutím tlačíka “poslat na schválení” odešlete svou postavu na schválení orgům.


Následuje období, kdy si org pročítá vaši postavu, směje se a pláče. 

Po nějaké nespecifikované době vám bude postava buď
1) schválena a vám přijde email s dalšimi informacemi, včetně platebních údajů. 

2) postava bude vrácena k přepracování. 

 

Po schválení postavy orgem vám zatím v blíže neurčeném termínu přijde další email, ve kterém vám budou přiděleny skillové bodíky. Jak popupem na stránkách tak ve FB skupině se pokusíme na tuto skutečnost co nejvíc upozornit. 

 

LARP je skillový, takže ano, ty skillové bodíky budete potřebovat. Na jejich rozdělení budete mít poměrně dlouho, ale vězte, že nějakou dobu před LARPem všechno zamkneme a odjedeme na dovolenou. Takže kdo do té doby nebude mít rozdělené své bodíky, smolík, bude bez skillů. Aspoň bude mít o zábavu postaráno. 

(C) 2022-2024